Se dette nyhedsbrev i en browser

Kære læser

Efteråret banker på døren og det betyder for mange færre gæster. Men sådan behøver det ikke at være. Der ligger et stort potentiale i at arbejde med at tiltrække gæster i lavsæsonen, og i dette nyhedsbrev giver vi inspiration til, hvordan du kommer i gang.

Læs bl.a. om bådudlejningsfirmaet Fjordland, som har satset på helt nye målgrupper udenfor sæsonen – og med stor succes! Eller hør hvordan Geocenter Møns Klint arbejder strategisk med at øge frekvensen for genbesøg ved at opgradere entrebilletten til et sæsonkort - ganske gratis!

På gensyn og god læselyst!

Turisme trends naturturisme

GEOCENTER MØNS KLINT: SPIL PÅ FLERE HESTE

GeoCenter Møns Klint har arbejdet strategisk med at bearbejde sin målgruppe i højsæsonen, så de vender tilbage igen udenfor sæsonen. Det har de bl.a. gjort ved at give alle mulighed for at ombytte deres entrébillet til et sæsonkort – ganske gratis.

Samtidig har de også valgt at give over 1500 gratis sæsonkort væk…læs her til hvem og hvorfor!

 
Fjordsti

FJORDLAND: NYE MÅLGRUPPER HAR SKABT VÆKST

Som mange andre har bådudlejningsfirmaet Fjordland kæmpet med manglende kunder i lavsæsonen, mens der i højsæsonen har været fuldt booket.

Med forskellige tiltag har de imidlertid formået at forlænge sæsonen, få nye kunder og øge omsætningen. Læs om Fjordlands initiativer til at forlænge sæsonen her.

Anemonesporet

5 TIPS TIL AT GØRE OFF-SEASON IN

Vil du gerne have flere gæster udenfor sæsonen, så kommer her fem bud på, hvordan du får vakt gæsternes interesse:
 
1. Udskift billeder på hjemmeside, sociale medier osv. med årstidsbestemte billeder, der inspirerer til et besøg udenfor sæsonen.
 
2. Skift fokus i din kommunikation fra ’salg, salg, salg’ til ’content marketing’ og inspirer i stedet dine gæster til et besøg gennem spændende historier om dit sted eller om den by du hører til.
 
3. Arbejd med markedsføring overfor den mere nære geografi udenfor sæsonen. Mange har lyst til en getaway eller weekendoplevelser i nærområdet.
 
4. Partner op med andre i dit område, som har højsæson, når du har lavsæson. Måske har en lokal samarbejdspartner en målgruppe, som du kan nyde godt af.
 
5. Kobl dig på årstids- eller lokalbestemte arrangementer og højtider. Skab, hvis muligt, en tilbagevendende must-see begivenhed off-season.

 

FARVEL TIL DIREKTØR JENS MÜLLER

Efter godt fire år som direktør for erhvervsFORUM Roskilde forlader Jens Müller pr. 1 oktober sin stilling for at tiltræde som turistchef for VisitVestsjælland. ”Det er naturligvis altid vemodigt at skulle sige farvel, men jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige Jens tusind tak for indsatsen i erhvervsFORUM Roskilde. Jens har stået i spidsen for en forening og driftsorganisation, som har rykket sig gevaldigt på både aktivitets- og synlighedsniveau over de senere år, først som formand, siden som direktør for vores organisationen med erhvervsservice og VisitRoskilde - udtaler Marie-Louise Munter, formand for erhvervsFORUM Roskilde.

Fra både bestyrelse og medarbejdere ønskes Jens alt det bedste i sit fremtidige virke hos VisitVestsjælland.

HVEM LØFTER TURISMEARBEJDET FREMADRETTET?

Den 30. august blev det på byrådsmødet i Roskilde Kommune besluttet, at der gennemføres et udbud af erhvervs- og turismeopgaverne, således at en ny aftale kan trædes i kraft pr. 1 juli 2018. ErhvervsFORUM Roskildes nuværende kontrakt blev som konsekvens af dette forlænget indtil 30 juni 2018.

Det forventes, at erhvervsFORUM Roskilde vil byde på opgaverne, når det nye udbudsmateriale foreligger.

FLERE OG FLERE LIGGER HOVEDET PÅ PUDEN I ROSKILDE

Over 30.000 flere turister har de seneste 12 måneder lagt hovedet på puden på et af Roskildes overnatningssteder sammenlignet med samme periode året før. Med en vækst på overnatninger på hele 14% gør det Roskilde til en af de kommuner, som tegner sig for den største stigning i antallet af overnatninger på landsplan. Læs mere her.

NYE REKLAMEFILM SKAL MARKEDSFØRE ROSKILDE

I løbet af 2017 udarbejder VisitRoskilde fire reklamefilm, som fremadrettet skal bruges til at markedsføre Roskilde med. Den første film er nu klar og giver en forsmag på, hvilke historiske oplevelser der venter i Roskilde. Se filmen her.

SMAG PÅ ROSKILDE...KOM MED TIL RO:KOST

For fjerde gang afvikler VisitRoskilde i uge 41 RO:KOST Madsfestival i samarbejde med 11 af byens restauranter og et hav af lokale og regionale producenter. Med over 2500 solgte billetter i 2016 forventer VisitRoskilde, at der igen i år bliver rift om billetterne. Se allerede nu, hvor du kan nyde RO:KOST i år! Billetsalget starter mandag d. 18. september kl. 11.

VELKOMMEN TIL...

Christina Kamper studerer Kommunikation på Aalborg Universitet og vil fra september-december afvikle et praktikforløb hos VisitRoskilde. Christina vil bl.a. hjælpe til omkring RO:KOST, Jul på Stændertorvet og forskellige andre kommunikationsmæssige opgaver.

Velkommen til!

Frameld dig dette nyhedsbrev